מרבדי דשא מוכן

אומרים שהציפייה משתלמת. מספרים גם שרומא לא נבנתה ביום אחד. אז אומרים. אתה האמנת לכל אותם פתגמים, וניסית לזרוע זרעים של דשא בגינה. וחיכית. היה נראה בהתחלה שזה עובד. אבל אז עברה שנה, ועוד שנה. הדשא כמעט ולא צמח, והמעט שכן פיאר את הגינה, קיבל גוון צהבהב. כשהגינה שלך נראית כמו פדחתו של בחור בלונדיני הסובל מנשירת שיער חמורה, החלטת לנסות לדלג על התהליך המייגע. ואז גם נתקלת ברעיון של משטחי דשא מוכן.

אתה נזכר בכל אותם אנשים שהזהירו אותך בעברך מפני קיצורי דרך, וזוכר כיצד אלה הסתיימו בכל אחד מסרטי האימה שראית. החדשות הטובות הן שכשזה נוגע למשטחי דשא, ברוב המקרים "קיצור התהליכים", בעיקר מצידו של הלקוח, דווקא מוכיח את עצמו- וזאת בעיקר עקב המומחיות הנדרשת לגידולם התקין.

ככה מכינים היום דשא

כאשר אנחנו מדברים על דשא מוכן, אנחנו מתייחסים למשטחים טבעיים לכל דבר ועניין- אלא שהם מגיעים אליך, הלקוח, לאחר שהם כבר צומחים. במילים אחרות: הגידול שלהם נעשה על ידי מומחים, אשר עושים זאת בתנאים אידיאליים. רק לאחר שהדשא כבר עומד על תילו, הוא מועבר ללקוח. כך נמנעים כל אותם נסיונות עקרים לגדל דשא ללא ידע וניסיון מתאימים.

אז מה בעצם נותר לעשות? פשוט להניח את המרבדים בחצרו של אדם, ולחכות לקליטתם ה"רשמית" על ידי האדמה. נכון, אולי לא תזכה לראות את הדשא צומח אל מול עיניך, אבל כן תביט בתוצאה הסופית האיכותית. ובסופו של דבר, כשזה נוגע למשטחי דשא, זה מה שחשוב. טוב, אולי גם המחיר.

כמה זה עולה לנו?

לא ניתן לדבר על דשא מבלי להתייחס לשאלת המחיר. פה כבר ניתן לצאת בהצהרה חד משמעית: מחיר דשא מוכן אינו בהכרח יקר יותר מאשר זה אשר זרעיו נשתלים באדמה על ידי בעל הגינה. למעשה, במקרים רבים ההיפך הוא הנכון, במיוחד כאשר מכניסים למשוואה גם את עלויות גידול השדה והטיפולים הנדרשים בקרקע בזמן זה. כלומר, רכישה של משטחים מוכנים יכולה דווקא להפוך את חלום החצר הירוקה והנעימה למוחשי הרבה יותר.

סוגיית ההתאמה

ישנם סוגים רבים של משטחי דשא, אשר נבדלים ביניהם באינספור פרמטרים. הגוון, העובי והצפיפות הם הברורים יותר לעין רגילה, אך בהחלט לא היחידים. לכל סוג דשא יש מרקם משלו, עמידות שונה, צרכי שמש שונים וכן הלאה. עקב כך, משטח אשר מתאים במיוחד לחצר מסוימת, עלול להפוך לממשי אצל חברו את הביטוי "הדשא של השכן ירוק יותר".

מה לזה ולדשא מוכן? פשוט מאד. בשני המקרים, רצוי מאד לקבל ייעוץ מקיף על סוג הדשא המתאים ביותר לכל אדמה, בהתאם למאפיינים שפורטו מעלה. עם זאת, כאשר בוחרים במרבד דשא מוכן, קל הרבה יותר להתאים, למשל, את הגודל לשטח הרצוי כאשר מדובר הוא במרבדים "מוכנים", שרק מחכים שיחתכו אותם.

phone icon Whatsapp icon