טוף אבני טוף-יתרונות

כאשר אנו מקימים גינה חדשה או רוצים לחדש גינה קיימת אנחנו מחפשים את הפתרונות הטובים ביותר עבור החצר שלנו ובמחירים הטובים ביותר.

כאשר אנחנו מחפשים פתרון לחיפוי קרקע יש מגוון רחב של מוצרים שיכולים לשמש כחיפוי קרקע עבורנו.

אחד הפתרונות הפופולריים והנוחים הוא הטוף.

טוף לגינה הוא אחד מחיפוי הקרקע הנפוצים ביותר. נבחן את יתרונות הטוף.

  1. הטוף משמש כחומר גלם טבעי,עם כל היתרונות של חומר טבעי,שמאפשר לנו לשמר את תחושת הטבע בגינה שלנו- טוף טבעי.
  2.  לטוף יש מגוון צבעים: טוף אדום בעל גוון חום אדמדם המזכיר בצבעו את צבע האדמה. טוף שחור בעל צבע שחור. כאשר הטוף רטוב צבע אבני הטוף הוא שחור כהה ובוהק. טוף מעורב בעל גוון כהה. אבני טוף לא אחידות בצבעם הצבע הכללי הוא אפור.
  3. אבני טוף ממוינים לפי גדלים כך שנוכל לשמור על על מראה אחיד,ונוכל לבחור את הטוף המתאים לנו. טוף 0-4  טוף גרוס דק המשמש לערבוב עם אדמה קלה ולהפכו למתאים גם לחוץ הוא גם משמש לניקוזים. טוף 0-8  טוף גרוס עבה יותר המשמש גם לערבוב עם אדמה ולניקוז. טוף 4-20 הוא טוף הנפוץ ביותר ומשמש כחיפוי קרקע. טוף 20-50  או בשמו  משמש כחיפוי קרקע בעל מראה גס יותר ונותן תחושה פראית יותר.
  4. אבני טוף נארזים בגדלים שונים. מאחר ואנו רוצים לעצב את הקרקע בצורות שונות או מתוך אילוץ, ניתן לתחם את הטוף בצורות שונות בעזרת גובל דשא או כל תוחם אחר ןלשטח את הטוף באזור שהגבלנו.
  5. אבני טוף מגוונים בצבעים שונים כך שניתן לתחם צבעים שונים וליצור עיניין רב יותר לעיניים.
  6. יתרון נוסף של הטוף הוא בכך שאת ההצצה של עשביה. ניתן לפרוש פלריג על גבי הקרקע ולפזר עליו את הטוף. בכך אנו נקטין בצורה משמעותית את הצצה של עשביה.
  7. טוף  כחיפוי קרקע בין צמחים מקטין את אידוי המים ושומר בכך על אדמה לחה עוזר לצמחיה וחוסך מים.
  8. טוף מחיר-יתרון נוסף של הטוף הוא בכך שכאשר מכמתים את כמות הטוף ביחס לשטח הכיסוי מחיר טוף הוא זול משמעותית ביחס לחיפוי קרקע אחרים במו חלוקי נחל או שבבי עץ ועוד.

לסיכום:

כאשר אנו בוחנים את יתרונות הטוף יש בהחלט יתרונות רבים שגורמים לטוף להיות פופולרי החצרות ובשטחים ציבוריים.

phone icon Whatsapp icon