סוגי דשא טבעי

בשעה טובה, החלטתם שאת החצר שלכם יפאר משטח דשא. אחרי לא מעט לבטים, בחרתם בסוג הדשא הטבעי, רק כדי לגלות שבכך למעשה הבחירה רק מתחילה. כפי שתראו מיד, ישנם סוגים שונים של דשא טבעי, כל אחד עם מראה ומאפיינים משלו. מעבר לכך, הרי שכל משטח יש לתחזק באופן שונה, וכמובן שגם המחיר רחוק מלהיות קבוע.

מבולבלים? אנחנו ננסה לעשות קצת סדר בבלאגן, ולהציג בפניכם כמה מן המשטחים האהובים ביותר על הישראלים כיום.

דשא אלטורו

השיטוט שלנו בעולם המרתק של משטחי הדשא מתחיל עם סוג נפוץ ביותר, שעונה לשם "אלטורו". המדובר הוא במשטח דשא ירוק עז, אשר נחשב לרך מאד למגע, ומאופיין בצפיפות גבוהה ביותר. זהו המשטח האידיאלי לאנשים המעוניינים במשטח שקל מאד לתחזק, ובכזה שניתן לדרוך עליו מבלי לחשוש שייהרס במהרה.

יש לשים לב שהאלטורו אינו חובב של ימי החורף, בהם קשה יותר לגדל אותו, מה גם שצבעו הירוק דוהה והופך לחום-אפרפר (לפחות עד בוא הסתיו הגואל). מצד שני, אפילו במקרי ההזנחה הגרועים ביותר ניתן לשקם אותו בקלות יחסית.

דרבן גראס

סביר להניח שמשטח זה לכד את תשומת לבכם בעיקר בגלל החלק השני של שמו. אם נחזור לנושא, הרי מרבדי הדרבן, שמקורם באפריקה, יאופיינו בעלים רחבים באופן יחסי, ובצפיפות נמוכה ביותר. עמידותו בפני שחיקה נחשבת לבינונית, ובניגוד לסוג הקודם, הרי שאפילו באמצע פברואר יישאר הוא ירוק. משטח מסוג זה אינו דורש שעות שמש רבות מדי, אך אינו יקבל בשמחה דריכות מרובות עליו. במילים אחרות: לא תמצאו אותו במגרשי כדורגל, אבל בגינות פרטיות או ציבוריות, בוודאי.

פספלום

הלאה, למשטח דשא מסוג פספלום, המצטיין בגוון כהה במיוחד. זהו אחד המשטחים החזקים ביותר, המצטיין בעמידות מרשימה בכל קנה מידה. למרות זאת, מדובר בסוג המאופיין בעלים במרקם עדין יחסית, וכזה הדורש אחזקה צמודה. היות ומשטח הפספלום עמיד למליחות, הוא הבחירה הטבעית של רבים המתגוררים באזורים הסמוכים לחוף הים.

קוקויה

בשעה טובה, הגענו אל משטח הדשא הנפוץ ביותר בישראל: הקוקויה (בפי רבים: "קיקויו"). זהו משטח בהיר ביותר, בעל קצב התחדשות מהיר ואפשרות "לשרוד" בתנאים מגוונים: בניגוד למשטחי דשא מוכן אחרים, את הקוקויה אפשר להניח אפילו באזורים הקרים או ההרריים ביותר. המשמעות: אפילו בצפת הקרה, באמצע החורף, הדשא יישאר ירוק. יתרון נוסף הוא מחיר המשטח, שנחשב לזול יותר מאשר חבריו הירוקים. יש שים לב שמשטח מסוג זה דורש טיפול נרחב בפני מזיקים: הם מאד אוהבים לרבוץ עליו.

טיפווי

את המסע שלנו בעולם משטחי הדשא אנחנו מסיימים עם הטיפווי, סוג עדין ונעים ביותר. הוא דורש אחזקה ברמה גבוהה יחסית, שעה שנוטה לגדול במהירות ולצבור מחלות בקצב מעורר התפעלות. עדיין, הוא נחשב לעמיד ביותר בפני דריכות, מתחדש במהירות יחסית ואף שורד בתנאי קור קשים.

phone icon Whatsapp icon